Regulamin
§ 1. Postanowienia ogólne
- Każdy użytkownik może zgłosić swoją stronę do katalogu chun.pl tylko raz. W przypadku rażących nadużyć przy dodawaniu wpisu, domena, jak i użytkownik są blokowani na stałe, sam zaś wpis jest usuwany. O wyjątkach od tej reguły, jeśli istnieje twarde uzasadnienie, decyduje administrator katalogu chun.pl.
- Regulamin dotyczy wszystkich użytkowników katalogu chun.pl, w szczególności osoby przeglądające, jak i dodające wpisy. Zatem, aby strona została dodana do katalogu chun.pl, konieczna jest akceptacja niniejszego regulaminu.
- Kryteria akceptacji wpisu:
- Tytuł wpisu powinnien:
- być zwięzły i krótki, maksymalnie kilka słów najlepiej opisujących stronę ujętych w logiczne zdanie lub wyrażeniem bądź też dokładna nazwa strony/domeny, niedopuszczalne są formy użycia słów kluczowych bez jakiejkolwiek odmiany ani interpunkcji.
- dotyczyć ściśle dodawanej strony
- być pisany poprawnie stylistycznie, językowo, bez dużych liter, jeśli to nie uzasadnione zasadami pisowni
- nie zawierać formatowania html, js, itp.
- być w języku polskim
- nie zawierać zastrzeżonych znaków towarowych
- Opis wpisu powinien cechować się:
- niekwestionowaną unikalnością, wpisy z mieszarek wykonane przy użyciu małej ilości synonimów są proste do wykrycia, pamiętaj o tym proszę, zanim dodasz wpis i stracisz możliwość jego poprawienia.
- poprawną ortografią i stylistyką – najczęstsze błędy są w tekstach generowanych mieszarkami, stąd też dobra rada – napisz coś sam na potrzeby tylko 1 danego katalogu, lub wykonaj tekst w mieszarce z dużą ilością synonimów, które występują po wygenerowaniu tekstu w odpowiedniej, poprawnej formie. Wstawione zaś linki do opisu powinny zawierać obowiązkowo poprawną formę językową
- sensem merytorycznym oraz składniowym
- powinien opisywać ściśle dodawaną stronę. W wielu przypadkach do czynienia mam z esejami, referatami, czy rozprawkami na tematy pozycjonowanych fraz – to kategoryczny błąd.
- poprawnym formatowaniem. Unikaj przesadnych wyróżnień znacznikiem strong lub B, nie pisz bez uzasadnienia dużą literą, nie dodawaj zdjęć, które się nie mieszczą. Każdy rażący błąd skutkuje usunięciem wpisu.
- tematycznością. Jeśli dodajesz do katalogu tematycznego, uwzględnij to koniecznie w opisie. Np jeśli dodajesz wpis w katalogu kobiecym, w opisie zwracaj się koniecznie do kobiet, pisz co kobieta może znaleźć na stronie. Jeśli jednak nic, sprawa prosta, wybierz inny katalog
- być w języku polskim
- nie zawierać zastrzeżonych znaków towarowych
- Niedopuszczalne jest użycie aktywnych linków w treści do jakiejkowleik strony lub podstrony.
- Tagi wpisu powinny:
- być oddzielone przecinkiem, jednak bez przecinka na końcu.
- być proste, jasne i zrozumiałe
- dotyczyć ściśle dodawanej strony
- pisane poprawnie stylistycznie, językowo, bez dużych liter, jeśli to nie uzasadnione zasadami pisowni
- nie zawierać formatowania html
- być w języku polskim
- Pola dodatkowe (jeśli występują) powinny:
- być uzupełnione zgodnie ze stanem faktycznym, częsty błąd to podanie nazwy firmy innej niż w zakładce „kontakt” na danej dodawanej stronie. Inny częsty błąd, to podanie fikcyjnego NIPu lub REGONu.
- pisane poprawnie stylistycznie, językowo, bez dużych liter, jeśli to nie uzasadnione zasadami pisowni
- nie zawierać formatowania html
- Dodawana strona nie może:
- dotyczyć torrent, warrez i innego nielegalnego udostępniania plików
- dotyczyć pornografii
- dotyczyć substancji uzależniających, m.in. narkotyków, dopalaczy, papierosów, alkoholu
- dotyczyć sprzedaży leków wydawanych na receptę
- dotyczyć treści sprzecznych z prawem polskim oraz międzynarodowym
- dotyczyć treści faszystowskich, rasistowskich, propagujących przemoc, wzywających do nienawiści na tle rasowym, wyznaniowym, itp
- być w budowie
- być podstroną, pod-serwisem, aliasem do strony już prezentowanej w katalogu
- dotyczyć hazardu, zakładów bukmacherskich, zarabiania za pomocą surfbar, getpaid, klikania w e-mail itp
- być stworzona wyłącznie do prezentowania reklam i ofert programów partnerskich, tzw MFA
- być niskiej wartości merytorycznej i estetycznej
- nie posiadać wersji polskojęzycznej
- udostępniać treści tylko i wyłącznie na hasło
- być wierną kopią innej strony na innej domenie (ten sam projekt na różnych domenach - można zgłosić tylko jeden, główny adres www.)
- być subdomeną, jeśli subdomena jest kategorią określonej strefy domeny głównej.
- znaleźć się w złej kategorii, wybierając kategorię, pamiętaj, że każda wybrana przez Ciebie kategoria musi być prawidłowa i jednoznacznie określać treść dodawanej strony, jeśli wybierzesz którąkolwiek na wyrost, wpis zostanie usunięty z katalogu oraz domena zablokowana do ponownego dodania.
- Tytuł wpisu powinnien:
- Strony, które naruszają warunki regulaminu mogą zostać usunięte bez powiadomienia zgłaszającego.
- Moderator nie poprawia wpisów. Wpis może poprawić jedynie osoba, która jest zarejestrowanym użytkownikiem katalogu chun.pl i podczas dodawania danego wpisu, była zalogowana w katalogu chun.pl, jako użytkownik. Wpisy dodane jako "gość", w przypadku błędów, można raportować poprzez odpowiedni link przy każdej wizytówce, wówczas, jeśli to zasadne, wpis z błędem zostaje usunięty przez moderatora. Po tej czynności stronę można dodać ponownie.
- Strona typu katalog internetowy może być zgłoszona tylko i wyłącznie do kategorii „katalogi internetowe” (jeśli występuje).
- Strona typu blog może być zgłoszona tylko i wyłącznie do podkategorii „blogi” (jeśli występuje).
- Strona typu forum internetowe może być zgłoszona tylko i wyłącznie do podkategorii „fora internetowe” (jeśli występuje).
- Zabrania się podlinkowywania wpisu przez jakiekolwiek systemy wymiany linków! W przypadku wykrycia procederu - wpis zostanie bezpowrotnie usunięty, domena zaś zablokowana na stałe.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.
- Nowy regulamin obowiązuje z chwilą opublikowania w danym katalogu.